Årets fjortisbild!

Semestern lullar på och det är så skönt!!!!! Ingen tid att passa och sommarvärmen har verkligen kommit. Vi avslutade vår första semestertripp på rullsand utanför Gävle. Vi tog ett besök på Furuvik och sov hyfsat gott i tältet. Iaf barnen!

Nu har vi varit hemma några dagar och vi har fallit in i semesterlunk! Träffar vänner som man inte alltid hinner träffa i vardagen, men nu finns tid! Idag har Rasmus sovit över hos en kompis i deras husvagn, Daniel spelar en golfrunda och jag och Olle tog en cykeltur till kupolen för att inhandla ytterligare några fotbollskort vilket är sommarens leksak i detta hushåll.

Igår var jag och min kompis Carina på diggilo i fina Dalhalla. Mitt jobb sponsrar hela turnén så i VIP tältet i pausen tog jag och Carina den pinsamma chansen att ta årets fjortisbild. Här kommer den!

På återseende! Kram

Källvik

Tillbakavägen längs Göta kanal bjöd på cirka 5 regnskurar och motvind. Inte riktigt lika bra dag men fram kom vi! Barnen har trampat på och klagat ytterst lite. Cirka 45 km har vi cyklat på dessa två dagar. Istället för camping i ostadigt väder med snoriga näsor så styrde vi bilen mot Källvik till farfar och Kerstin. Det var skönt så här i efterhand att få friskna till och torka!

Igår gjorde vi en tur till Trosa med minigolf.

Daniel gick under namnet packåsna under semestern..! Abborrarna nappade i racerfart, tur att farfar var med på bryggan och krokade av!

Idag visar sig solen och då är det självklart att ta en Pooldag. Så mysigt och jag får utlandskänsla! Till våra fryslortar till barn som inte är särskilt förtjust i kallt badvatten så är det tacksamt att farfar värmer upp poolen till 26 grader!

Allt för nu! / Bodil

Sommarveckor

Oj vad tiden går! Äntligen semester, inne på vecka 2 av 5. Första veckan var ett enda snorinferno med förkylningar på alla 4. Nu är vi skapligt pigga och iväg på semester hela familjen. Åh vilken bra dag vi har haft! En cykelsemester längs göta kanal, från borensberg till bergs slussar. Imorgon ska vi tillbaks samma väg och hoppas på lika bra dag. Fast det varnas för både motvind och skurar.

Vi har ju hunnit en massa annat också de senaste veckorna. Här kommer några bilder från i midsomras som i sedvanlig ordning firades i Järvsö med fam Alnö och fam Peppe. Denna midsommar med värme, bad och så trevligt sällskap!

Helgen efter midsommar så var det dags för Dalecarlia cup. R spelade 6 matcher och Olle fick spela en uppvisningsmatch. Farmor var här och hjälpte oss med allt vad det innebär när det är cupdagar.

Nu är det sovdags från lilla vandrarhemmet vid Bergs slussar. Hörs vidare snart. PS om detta inlägg ser konstigt ut så beror det på att jag har uppdaterat appen och den ser heeelt annorlunda ut...!