Höstlov

Idag var det verkligen en usel dag på jobbet, fel fel och åter strul. Beslut som jag inte håller med om. Mitt annars rätt goda humör blev som bortblåst redan på förmiddagen och kom tillbaks först efter att jag fick gå ut med min kära lillpojk och skotta sjukt tung blötsnö nu på kvällskvisten. Tur att han tjatade ut mig! Ja, snön kom med ett brak. På gränsen mellan snö och regn, men så vitt och fint. Älskar alltid snö oavsett om den kommer i november eller mars!

Idag har äntligen barnen fått höstlov. Jag ska vara ledig imorgon, Daniel på torsdag och vi båda på fredag.

En sådan fin höstdag i söndags! De mesta löven ligger kvar i trädgården, men grill, studsmatta och potatisen kom in innan snön kom!
Och bara två dagar senare så byggs det snögubbar som vanligt när första snön kommer.

Det känns som jag har tagit så många kort på den första snögubben tillsammans med barnen. Det slår mig att de är så stora nu. Undrar hur länge barnen kommer att tycka det är kul att bygga snögubbe? Ibland är de så stora och de klarar sig själva och ibland tycker man att de är så små och måste tas om hand. / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0