Fler långhelger tack! (8:e maj)

Åh, jag har vant mig att vara ledig! En vab-vecka och långhelg. Kanske inte helt bra för våra jobb, men bra för själen! Å vilken sommar vi har haft, riktig semesterkänsla har det varit. Olle har frisknat till men det har varit sega dagar för honom. Lite mammig och energilös, men så idag kom matlusten tillbaka och det gör ju susen. Redo för skola imorgon. 


Daniel har jobbat på i skuggan med förberedelser plattläggning. Nu äntligen ska hallrenoveringen bli helt klart, dvs hålet för gamla trappen är snart ett minne blott. 

Rasmus fick en tidningsprenumeration på "Goal" i julklapp. I varje nummer får man små-posters på fotbollsspelare. I bollrummet gick det åt mycket kludd till att få upp alla dessa bilder. Snyggt tyckte vissa... Men vårat bollrum är bra på många vis, här får det se ut som barnen vill. Tänkte själv på mina planscher som jag sparade på när jag var liten fast de föreställde kattungar, Tom Cruise och Kevin Costner...

Idag åkte jag och Rasmus på Tuna terrängen. Ett litet terränglopp här i stan. Rasmus och en annan kille tampades hela loppet. Superspännande, Rasmus fick ge sig i spurten och kom fin 2:a! 

Nu hoppas vi att nästa vecka flyter på bra med allt vad det innebär. Det är mycket i maj och fram till skolavslutning.  Nästa vecka är inget undantag. Känns skönt att ha haft en så pass fin helg i bagaget. / Bodil 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0