En blandning av maj 25:e maj

Dagarna går fort och det är nästan något varje dag. Idag har jag och Rasmus kört orientering. Jag har övergett skogsleksgruppen för att vara hjälptränare i Rasmus grupp istället. Roligt att följa utvecklingen på 9-11åringar i skogen! 

Maj är en sådandär månad när det är så mycket att göra. Här kommer några bilder från senaste veckorna! 

Jag har haft en riktig soft-helg i min kompis carinas stuga i Värmland för ett par helger sedan. Vi var 5 tjejer som hade det gött och mys! Carina drog ut mig på ett långt rullskidpass ända till Norge. Trevlig tur och så roligt att både träna med Carina och att åka rullisar. Min kära vän har även vissa fotoideer så jag fick agera modell tillsammans med långklänning, älghorn och ris i håret. Roliga idéer och jag ställer gärna upp som modell :o) bjuder på ett mobilkort från den skogsfotningen.
Och så har fotbollsmatcherna börjat rullat igång för båda grabbarna. Vilken underhållning att titta på Olles första match! Olika stilar, olika fokus, men hög underhållningsfaktor! Nu kan det vara både 2 eller 3 matcher på helgerna som vi ska hinna med... Puh! 

Så jobbar vi i trädgården och slutfört projekt plattläggning efter gamla trappen. Min mamma och pappa kom upp i söndags eftermiddag och hjälpte oss med landet. Idag har de sista fröna petats ner så nu är det bara att vänta på vad som kommer upp..! Och även det där ogräset tyvärr...




Hålet efter gamla trappen är borta! Vi har istället fått en cykelparkering, en liten rabatt och Benke har fått en parkeringsplats.

Sedan är det skola såklart och läxor för Rasmus. Just nu pratar de om volym och mått så läxan den här veckan var att följa ett recept och baka. Rasmus bakade chokladbollar ( vilken skräll!) och jag och Olle gjorde en kladdkaka. Kladdkaka har blivit våran melodi då det finns bra recept utan ägg! 

Nu är det dags att hoppa i duschen och sedan direkt till sängs! / Bodil 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0