Påväg! 24:e mars

Äntligen några dagars extra ledighet. Det har varit stressigt på jobbet med riktiga surdegar att försöka lösa. Krassliga familjen och jag trodde ett tag att jag skulle klara mig men nu sitter jag här och snörvlar i bilen. Skolveckan klar och Rasmus har haft sitt utvecklingssamtal och bara gott om skolpojken. Det är roligt att se hur mycket de lär sig. De har precis läst om rymden och ibland händer det att Rasmus kan mer än mig! Typ vilka planeter som är av gas. Sådant kommer inte jag ihåg från skolan. Och värre kommer det säkerligen att bli! 2-3 läxor varje vecka. Matte och läsläxa. Nu på slutet även frågor på läsläxan. Kul när man märker att läxorna blir svårare och svårare. Att de får tänka till en stund.

Olle har avslutat innebandysäsongen och om någon vecka har Rasmus sista träningen. Snart dags för vår och utesporter i solsken...  Först påsk, som vanligt i höga kustens skönhet. Bilresan närmar sig sitt slut. Glad påsk! 

Höga kusten från förra påsken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0