Vasaloppssöndag (8:e mars)

Återigen en vecka har passerat och energin har precis räckt ihop för denna vecka. Lite halvsega föräldrar och en rätt energilös mamma. En slapphelg kanske är vad jag behöver. Orkar inte göra något direkt.
 
Igår var det Plättbackens dag och trots denna bedrövliga vinter så var det åkbart. Skulle tro att det är sista dagen den är öppen idag. Barnen var där och åkte, vi gick tipspromenad bland blåbärsriset, träffade Mulle och grillade korv. Sedan var vi rätt nöjda med att komma in för vidare skönt väder är det inte! På eftermiddagen åkte Olle på 5 års kalas hos en dagiskompis och Rasmus cyklade iväg till en klasskompis. Helt plötsligt fick jag och Danken ett par timmar helt själva. Vi åkte iväg och letade badkar, sedan tog vi lunch på Thai. En riktigt lugn eftermiddag!
 
Idag tittar vi Vasaloppet på TV såklart. Rasmus och Daniel har varit på första fotbollsträningen för Rasmus som har börjat inomhus. Vi sitter alla i soffan framför TV och paddor. Känner mig som en riktigt seg soffpotatis. Blotta tanken på att åka Vasaloppet gör mig trött! Vi får se vad resten av dagen erbjuder!
Fika med en sjö under fötterna...
Tappar man skidan så kan man åka på rumpan ner tycker Olle. Tack för i år Plättis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0