Speldagar (18:e mars)

Det finns vissa grejer som det tjatas om i vår familj. ( och säkert massor av fler familjer) det är detta spelande på paddor, telefoner och tv spel. Vi har bestämt tillsammans med barnen att 3 dagar i veckan får man spela. De andra dagarna låter man helt bli spelgrejorna. Har faktiskt funkat rätt bra tills för någon månad sedan då vi föräldrar har slappat til oss med reglerna. Även det märker ju grabbarna och börjar märka att det går att "tjuvspela" titt som tätt. Orken från oss vuxna att hålla regler har sviktat. Nu ska vi försöka skärpa till våra speldagar igen har jag och Danken bestämt... Idag har det helt totalt gått åt skogen 😄. Hämtning tidigt för mi idag och jag mådde inget bra. Nu ligger jag och känner mig supersjuk men har ynka 37,6 i feber. Känns som jag minst har ett par grader till. Även Rasmus har blivit förkyld. Iaf har vår eftermiddag sett ut så här... En så kallad spelfri onsdag... Först tv en stund, ca 1 timme. Sedan mellis. Sedan tv-spel i säkert 2 timmar. Även jag spelade för en gångs skull så vi hade rätt kul ska erkännas. NHL... Fattade ingenting och det enda jag lärde mig var att byta gubbe! Grymt svårt! Bil spel är mer min grej... Fast ändå kom jag typ sist varje gång. Lyckades slå Olle någon gång iaf. Ja, så stryk i massor av mina barn har jag fått idag. 

Så har dagens "spelfria" onsdag sett ut hos familjen Bingman 😄. Nu är det kvällssaga dags! // Bodil 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0