skidor på längden (14:e mars)

Äntligen helg igen. Veckorna går så segt just nu tycker jag, sedan kommer helgerna som går så snabbt så att jag ibland blir lite besviken på att helgerna tar slut så snabbt. Denna helg kom äntligen med sol! Idag åkte vi till Lugnet och var med på Barnens Skidspel. Sol, massor av barn och en härlig dag utomhus! Så få sådana dagar vi har haft i år och så få dagar på längdskidor vi har åkt i år. Enbart 3 gånger under hela vintern som grabbarna har åkt tror jag...
 
Eftermiddagen och varit lugn och skön. Vi tog en cykeltur till hemköp för lördagsgodis-handling och visst är det härligt att få plocka fram cyklarna igen om än lite tidigt. Nu ska vi vänta in finalen av Melodifestivalen.
Full fart i nedförsbacken för Rasmus! Men så mycket barn! I den brantaste nedförsbranten stod det en vakt som slussade barnen en och en. Lång kö blev det, men iochmed typ vart tredje barn ramlade var det nog bra att de gjorde på det viset...
Och här kommer Olle mot mål!
Så underbart att njuta av snö! Och så bra att man har barn så att även jag kan klättra upp i den högsta snödrivan på Lugnet! VM-banorna är ett minne blott i bakgrunden.
Lunch hemma i solen i form av en Mc Donalds påse... Så skönt så skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0