Sommarfeeling! (24:e juni)

Midsommarfeelingen infann sig faktiskt med ett väder som fick godkänt. Vi behövde inte använda regnkappor, mössor och vantar. Däremot saknade jag shortsen som jag inte ens tog med mig. Firandet såg ut som tidigare år. Familjen Alnö och familjen Emmy var med, midsommarfirande vid Stenegård, någon loppis, brännbollsturnering, god mat, fiske och trevligt! Nytt var att vi provade marknaden/tivolit vid Stenegård på midsommardagen.
 
Här kommer några bilder!
Vägen som är skön att gå på!
5 av 6 barn.
Grabbarna vid Stenegård.
Som vi har väntat på att den gråa avslagna tanden ska lossna. Det verkar vara något viss med Järvsö och tandlossning. Tredje tanden som dras ut där! Och så ofta är vi faktiskt inte där. Hursomhelst så tjänade han en tia av Maria och en tia av mig som sedan höjdes till en tjuga. Av de pengarna köpte han denna stora klubba...
Vi saknar kvällssol vid stugan, men det är ju fint att titta på den på andra sidan älven..
Och så fiskar vi i vanlig ordning och denna midsommar så nappade det rätt bra! Här är den största abborren som Rasmus fick på kroken. Om Arvid och Rasmus hade fått bestämma så hade det blivit betydligt fler timmar med fiskespöt.
Nu är vi riktigt nära semestern iaf för 3 st i familjen, skönt att ge barnen sommarlov för dessa veckor på fritids och dagis ger mig bara dåligt samvete. Knappt inga barn kvar och jag blir alltid lika förvånad hur alla lyckas sluta så tidigt.! Nu ska jag spela lite fotboll med Olle och hans kompis.. /Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0