Skolavslutning! (12:e juni)

Idag var det dags för Rasmus att sluta ettan! Nya kläder, vita skor och nyklippt dagen till ära. Massor av barn och föräldrar vid bollplan vid skolan för att sedan avsluta med tårtkalas i klassrummet. Ja ett år har gått med nya klassen och tänk vad bra det har gått! Hela klassen har fått en bra utmaning av sin fröken. Fröken tror att hon kommer att läsa fler boksidor än alla barnen tillsammans under sommarlovet. Rasmus blev taggad och har börjat på en gång. Tycker det var en bra utmaning för att hålla igång läsandet, speciellt för sådana som Rasmus som kanske inte är någon bokmal direkt. Men nu är han taggad iaf så då ska vi ta tillvara på det! 

På eftermiddagen åkte vi till torsång tillsammans med grannfrun och barnen och åt årets första kulglass. Så trevligt att kunna sitta ute utan att frysa! Och så har vi farmor här på besök som har varit med på hela dagens firande. Å det är ju så skönt att få ha om inte en mamma så en svärmor på besök 😀. 

På kvällen åkte vi alla på boll-lek och fotbollsträning. Jag passade på att smita hemåt lite tidigare för att prova mina nya rullisar. Ja, mitt förra rullskidpass (som var det första i år) slutade med en rejäl vurpa när ena skidan gick sönder. Efter lite velande och snålande så bestämde jag mig ändå för att köpa mig ett par nya. Ibland tänker jag att det blir svårt att åka rullskidor nu igen, men icke sa Nicke, det är en sådan där sak som sitter i ryggmärgen! Konstigt det där... 



Vår storpojk som har klarat ettan så bra! Växt i både kunskap och mod! 💙
// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0