En mix av bilder (13:e feb)

Min ambition är inte att lägga ner bloggen, men det blir glesare och glesare här ibland. Det finns så mycket man vill göra, och bör göra, och måste göra, så ibland blir jag så less att det aldrig räcker till. Vi har det rätt gott i vardagslivet iaf och vi håller oss friska än så länge sedan jullovet... Olle trivs som fisken i vattnet på sitt dagis och det var med viss sorg i hjärtat som jag var på sista utvecklingssamtalet här om dagen. Det står inte på förrens vi är helt ute ur den trygga dagisvärlden. För Rasmus går det fortsatt fint i 1B. Vi har just avverkat en "lässkjuts vecka". En vecka som består av minst 15 minuters läsning varje dag. Den här gången har han varit taggad till att läsa och visst går det bättre och bättre. D och B blandas ihop ibland, och så över vi på alla sch-ord.
 
Och så föräldrarna är lite förvirrad ibland (mest danken såklart:o)). Den här veckan har vi lyckats komma en vecka för tidigt till en läkartid, utvecklingssamtal på dagis som en surprice (för lappen ligger i Dankens ficka) och så några till små misstag. Så kan en vardagsvecka se ut...
 
Och så laddar vi för FEST, vinter FEST i Falun. Skid-VM! Vissa pratar enbart kaos, men jag ska försöka att inte svära över bilköer som så smått redan har börjat tycker jag mig.
 
Här kommer lite vinterkort från en vinter som är vacker, som är så härlig att njuta av.
Vi har varit till Lövåsen med familjen Hermansson och Maxéns. En av dagarna skidade vi en utflykt till Norge där vi stannade i säkert 15 sekunder innan vi åt gotta-matsäck. En fin helg för hjärtat!
I lövåsen fyllde även vår storpojk 8 år! Jag tror han tyckte det var mysigt att fylla år i en stuga. Han blev firad vid frukosten av de andra i stugan och sedan var tolkning efter skoter det som var bäst den dagen tror jag!
En suddig bild på de obligatoriska ljusen i en allt för torr och ogräddig rulltårta. Men det var så det var beställt och det är ju huvudsaken. Sådana där bilder på supersnygga tårtor kommer nog aldrig publiceras på den här bloggen ..:o)
Och så har vi varit i Romme en dag också. Fikat och vädret var toppen, men tydligen så prickade vi alla dagars besöks-rekord-dag så herre gudars vad folk! Minus till Romme Alpin som släpper in hur mycket folk som helst!
Och här är också ett ställe där vi hänger vissa timmar i veckan. Åker vi inte skridskor så skottar vi snö eller spolar is. Lovely!
Läsning under "lässkjutsveckan.
 
Puh, det här tog lång tid. Hann flippa ur på teknologin ett par gånger. Visst är det kul med nya grejer, men inte innan man lär sig dem!!!! På återseende. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0