En vanlig torsdag (10:e dec)

Vi är fullt levande fullt ut även fast det inte syns på bloggen. Klyschor om fullt upp och julhets. Ja så är det ju, men det är det som är livets poäng! Vi gör massor samtidigt som ingenting.. Ibland känns det som inget blir gjort, men ändå gör man saker hela tiden... Idag en vanlig torsdag, klockan ringer tok-tidigt och på jobbet 6.30. Danken lämnar barn på skolan och åker sedan på kurs tills imorgon. Jobb, en rätt lugn skön dag. Vi har verkligen lugnet före stormen just nu på jobbet, konstig situation. 

Tillbaks till en vanlig torsdag. Hämtar Olle kl 4 för att sedan åka till Ornäs där Rasmus har en kvällsmatch. Rasmus liftade dit med en klasskompis så jag och Olle slapp skynda oss så. Underhållande match med duktiga pojkar. Rasmus som börjar få långt hår spelade i tofs. Mitt på huvudet, rätt upp! Han såg för söt ut! Det där med hår i ögonen har jag svårt för så svettband ska användas på träning. Nu hade han glömt packat i det så han kom springandes och frågade efter hårspänne eller tofs... Han bryr sig verkligen inte om sådant vår stor pojk. 

Trodde aldrig att matchen skulle ta slut. 3x15 min och både jag och Olle hann bli less! Tomma magar och en mamma utan idéer gjorde att middagen bjöd Ikea på. En lugn skön stund med bra prat med barnen. Vi kommer hem kl 7 på kvällen. Tänder brasa, läser läsläxa och spelar några varm monopol. Äntligen gick Rasmus på Norrmalmstorg! Nu är jag inte luspank längre 😄. Lite obligatoriskt kiv-och-ret innan dags att lägga sig. Efter det lite plock, disk och packning. Ja, en helt vanligt torsdag hos familjen Bingman och hos tusentals andra familjer... Har inte hunnit något av det jag hade tänkt/behövt men ändå gjort massor hela tiden! Ny dag imorgon. Tomtekläder packade till lillpojken. Han ska ut på äventyr med klassen imorgon, nämligen lussa för polisen. Det sägs att de ska få åka polisbil dit.... 


Innebandykillen. Vet inte om man får lägga ut sådana här bilder, men gör det ändå. Blir ju reklam för fotostället iaf! / Bodil 

Kommentarer
Postat av: AlnöMaria

Rasmus har fattat grejen med tofsen vettdu! Har ju blivit poppis det bland innebandylirarna har jag sett! Arvid kör likadant! Både poppis och praktiskt, tummen upp på det! Kul som alltid att läsa om er vardag! Kram till er alla

2015-12-10 @ 22:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0