Vab, loppis och orientering (31:a aug)

Nu rullar dagarna på sådär snabbt igen! Måndagen passerat och den har sett ut som "vanligt". Barnen har lekt dunken med grannskapet och jag har fått mig ett träningspass! Skön start på veckan! 

Vi har annars klarat av de första vab-dagarna för den här terminen. Olle avslutade förra veckan med feber och astma. I helgen var det orienteringstävling vid skolan. Jag och Rasmus passade på att springa en bana, Ö1 som den hette. Jag blir förvånad vad de lär sig, att han faktiskt kan läsa en karta. Försökte hjälpa så lite som möjligt, även fast det blev lite längre vägar ibland 😀. 

Olle är faktiskt rätt så mån om sin frisyr. Han kan stå och kamma sig länge och vill ha håret i olika frisyrer. När vi var hemma och vabbade så försökte jag återigen (till Daniels förtret) att klippa Olle. Resultatet blev sådär lagomt hackigt... Jag är lika dålig på att klippa hår som att baka...


På lördagen var vi på barnensdag loppis. Barnen fick 100 kr var. De är så otroligt olika våra grabbar.. Olle hittade ett tv-spel vid andra bordet som kostade 100kr. Han slog till på en gång. Ett spel som han iochförsig ville ha så ett jättebra köp i hans ögon. Rasmus kollar in utbudet. Köpte 10 fotbollskort för 10kr. Sedan en miniskareboard för 20kr. Sedan en liten skrivbok för 5 kr. Barca-skrivbordsunderlägg för 10kr och en fotboll för 5 kr. Sedan gick resten av pengarna till ett par rullskridskor (med lite extrapengar från mig) . Ja, vi kom även detta år hem med några prylar, båda barnen nöjda! 
Och så här glad var jag i lördagskväll när jag fick gå på 40 års kräftskiva, toppentrevlig kväll hos grannfrun. 
Nu är det helt plötsligt läggdags igen! / Bodil 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0