2:an och förskoleklass (19:e aug)

Nu har skolåret kickat igång på riktigt! Rasmus i samma klassrum och samma fröken. Olle ska nu husera i förskoleklass falken, med två söta fröknar som kommer bli toppenbra. Den ena känner vi väldigt väl! Nämligen min kompis johanna! 

Onsdag betyder även denna höst halvdag för mig. Tänkte att vi skulle fira första skoldagen så fika var packat när jag hämtade grabbarna. Vi drog till frostbrunnsdalen och kände på det magiskt kalla vattnet som bubblar ur marken. Vi gick barfota i vattnet men det är så kallt så att det värker i fötterna! Grymt coolt ställe! Och vackert! Vi körde dubbelfika.. Vårt medhavda plus från det lilla idylliska fiket som fortfarande har sommaröppet! 


Prima dricksvatten. 

På kvällen var vi iväg på skogslek och skärmsmygarna igen. Så mycket barn vi har, men det är roligt att många vill vara med! Nu är verkligen semestern slut... Fullt att göra på kvällar och jobb på dagar... Jag skulle med lätthet kunna vara ledig 5 veckor till! Imorgon  supertidig morgon och till Stockholm.. Höstens vardag började på en gång..
Hade gott! / Bodil  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0