Måndag ((13:e okt)

Hoppsan vad tiden går fort! Länge sedan det blev bloggat, men det känns som igår. Olle har blivit bibblan-barn och får åka buss in till city för att låna böcker. Idag kom han hem med tre nya böcker att läsa. Han tycker att det är roligt att lyssna på Rasmus när vi övar läsläxa och det är bra att Olle blir lite intresserad av det där med bokstäver och siffror för något sådant intresse har inte funnits så mycket av tidigare. Idag löste vi ett barnkorsord jag och Olle och han koncentrerade sig genom halva korsordet med knaggliga spretande spegelvändna bokstäver. Blir glad av att se hans vilja att försöka stava sig till något ord!
 
I helgen hade vi hemma-helg, en lång sådan då dagis var stängt på fredagen så jag och Olle tog helg ett dygn tidigare än vanligt, Daniel kom hem på lördag eftermiddag efter att ha tittat på landskamp i Stockholm. Det bidde lite småfix, städ i förråd, handling av höstskor till barnen, kalas för Rasmus, TV spelande, svamp-plockning för mig och en del förberedande inför kommande renovering. Yes nu ska hallen bli större! och i samma veva gör vi badrummet uppe samt byter fönster. Ja det blev allt på en gång men det är väl lika bra det! Men vi blir lite "stirriga" jag och Daniel när vi ska välja allt, eller mest jag... men jag tycker ärligt talat att det är jobbigt och får beslutssjukan varje gång jag ska välja något, oavsett om det gäller kakel, handfat eller väggar. Inredning är skoj, men jag är inte helt bra på det! Angenäma problem.
lillpojken kan prata han, och i helgen har han pratat så att jag har fått totalt trötta öron, att han även "lider" av dagisröst, dvs HÖG röst försöker vi öva bort med. -Inte så lätt. I eken klättar de mycket, i helgen har jag även bevisat för Olle att mammor kan klättra i träd. då blev han tyst, ett litet tag.
Jag är inte själv att plocka på mitt trattisställe, men vad kan man begära när det ligger 2 meter från stigen :o). Det blir "lagom" mycket varje gång. Hade gott. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0