Gokväll (3:e okt)

Sådärja! Ännu en vecka har avverkats, en rätt bra sådan och det rullar på bra. Förutom att vi har fått ett par förkylningar på besök i huset. Hoppas de ger sig av innan de hoppar på även mig...
 
Ja, det rullar på och det känns som vi alla trivs lite bättre än förut. Jag håller på att få en ny tjänst som jag först var rätt besviken på men med några dagars perspektiv så kan det nog bli rätt bra. Vi får se när det rullar igång vilket blir om ett par månader skulle jag tro. Att däremot min allra bästa kollega slutar i nästa vecka gör mig ledsen. Den kollega som har lärt mig så mycket och hjälpt mig på rätt väg. Kommer bli så tomt utan henne och frågan är om jag klarar mig utan henne på mitt jobb.
 
För Rasmus går det fint. Han trivs bra i sin klass 1 B. Han har hittat två-tre killar som han tycker om att leka med. Det känns rätt att vi bytte skola nu när Rasmus har fått en bra start! Läsläxa och matteläxa varje vecka. Läs läxan får han kämpa lite med medans matteläxan går som en dans. Vi har träffat skolsköterskan och vägt in på 23 kg och 128 cm lång.
 
Olle tycker om sina dagar på dagis. Ibland får han beröm ibland har han gjort något dumt. Beröm att han sitter still vid matbordet och har blivit klokare, beröm att han tar hand om de små på Vitsippan. Mindre bra att han räcker ut tungan åt en tjej som blir ledsen eller att han häller sand på sina kompisar. Och allt som oftast har han slagit sig. Förra veckan var det en enorm bula i bakhuvudet (som förskolan anmälde i sina papper). Samma vecka fastnade han med huvudet mellan två grenar i det lilla klätterträdet så ett skrap i pannan och ytterligare en bula. Denna vecka ramlade han ned från en bänk när han samtidigt hade en filt över huvudet så det blev näsblod och en öm näsa, ja listan kan göras lång. Fröknarna på dagis ser lite besvärade ut när de berättar "dagens olycka". Särskilt den nya fröken som inte känner Olle lika bra ännu. Vi tar det med ro och vet att fröknarna har bra koll på vårt lilla dagis.
 
Ja det är vardagsläget i familjen Bingman. Nu ska vi ha en hemmahelg med dittan och dattan! / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0