feber-stafett (22:a nov)

Nu är vi inne på sträcka 3 i Bingmans feberstafett. Daniel körde startsträckan med 5 dagars feber, därefter tog Olle över stafettpinnen även han med 5 dagars feber. Lagomt till han var klar så växlade han över till mig som nu ligger jag i feber. 12:e dagen i rad med feber i hushållet Bingmans sådär lagomt trevligt och segt. Återigen snälla mormor här och vabbat två dagar åt oss i veckan. Lägg därtill att vi vuxna har försökt jobbat litegranna, vi har haft fönsterfirma här och bytt alla fönster, vi har slutfört renoveringen i hall och badrum, så förstår ni att det har varit lite för mycket typ överallt sista veckan. MEN nu är den skit veckan slut och nu kan det bara bli bättre!! Danken har "städat" trädgården idag och varit till tippen en vända med allt bygg-skrot, jag har fixat ett par fönster när orken har funnits. Japp i år blir det tidigt med jul-stjärnorna och även gardinerna för inte sätter jag upp lampor och ordinarie gardiner i någon vecka eller två. Julen börjar tidigt på Mats Knuts Väg i år! 
 
Å badrummet blev så fint! Elektriker på plats igår, men "som vanligt" är den där rörmokaren svårare att få tag i. Badrummet är därmed fortfarande bara visningsexemplar. Hade varit roligt med en före/efter bild, men det glömde jag såklart bort att ta.
Å hallen där fattas fönster lister som vi fick vänta på någon vecka, samt garderob där vi inte riktigt kan bestämma oss för vad vi ska ha. Innan den kommer på plats så ser det tyvärr lite rörigt ut, men sammanfattningsvis så sjukt skönt att ha en större hall!
 
Grabbarna är hos grannbarnen, men snart på hemgång. Sedan blir det en lugn kväll kan jag lova. Kanske kanske att en gardin och julstjärna åker upp i ytterligare ett fönster. Nu hoppas jag att vi bryter loppet i feberstafetten och struntar i 4:e sträckan....
 
/Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0