Morsdag (25:e maj)

Det jag saknar ibland är att man inte kan åka hem till sina föräldrar en liten stund bara, sådär en fika eller middag och sedan åka hem igen. Igår kväll bestämde vi oss för en överrakningsresa jag och grabbarna. Vi styrde gammel-bilen mot Garphyttan och överraskade min mamma med blommor och present på mors dag! Oj vad överraskad hon blev! (Resan i sig var rätt spännade den också då vi hamnade i otroliga åskväder med hagel så grabbarna blev helt spaka och lite rädda i bilen).
Vi fick en trevlig söndag tillsmmans med mamma och brorsans familj. Vi hakade på kusinerna på springlopp i Karlslundsskogen. Ett lopp varje söndag och för varje lopp fick man en stämpel. Kusinerna fick sin fjärde stämpel och mina grabbar sin första. Roligt arrangemang!
Min mor tillsammans med alla barnbarn efter dagens spring-lopp.
Olle och Knut hjälper Anette med att så ärtor.
 
Och på fredag och lördag var det ju fantastiskt väder. Jag hade ledig fredag när dagis hade planeringsdag så det passade ju bra. Och vilket fint väder vi har haft! Då vi har sått gräs på baksidan så passade vattenspridar-lek ypperligt den varma lördagen. Det tänkta gräset fick sin del och grabbarna fick sin del av vattnet. Här Olle och grann-pojken i full fart!
Även fotbollsmatch nr 2för Rasmus hann vi med i värmen i lördags. Första halvlek provade han på att vara målis. I andra halvlek var han utespelare. Han hann både göra mål, orsaka en straff och skruva in en hörna i mål. Det sista kanske kommer bli hans snyggaste mål i hela hans fotbolls-liv. Vad konstigt att han fick till det tur-skottet redan vid 7 års ålder. :o).
 
Daniel har varit på Elitloppet så nu äntligen har jag fått hem han också! nu ser vi fram en kort-vecka. Så fantastiskt skönt! / Bodil
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0