Tysta leken (25:e mars)

Vi äter våfflor som så många andra idag. Det ska vara mycket sylt tycker Olle, men grädde törs de sig inte på...tänk om de visste hur gått det är med grädde!
Idag med posten kom ett paket till Olle från farmor med lite kvarglömda grejer och även 2 st kexchoklad. Det krävdes ett samtal till farmor för att förstå att en av kexchokladen var till Rasmus. Inte alltid lätt att dela med sig men nog så viktigt!
Vår lillebror kan prata både mycket och högt...Idag på dagis hade Olle lekt tysta leken med ett gäng kompisar. där bevisade han att han kunde vara tyst då han gick segrande ur dessa matcher. Båda omgångarna intygade fröknarna. Det var nog Olles happening en helt vanlig tisdag...
 
Själv så har Ace Wilders låt etsat sig fast i mitt huvud. Kanske är det texten som inspirerar mig... vad vet jag:o). I don´t wanna work work... eller vad det nu är hon sjunger.
 
Idag som flera dagar i förra veckan har godnattsagan bestått av självaste Linus på linjen på paddan. Fantastiskt barnprogram och jag känner att humor är gott!
 
En helt vanlig tisdag... / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0