Sommarlovet har startat! (30:e juni)

Idag är det första sommarlovsdagen för barnen, och även första semesterdagen för Danken. Själv ska jag jobba ytterligare två veckor, men snart snart är det även min tur. Det känns ändå fantastiskt bra att de andra i familjen har blivit lediga. Slippa hämta/lämna, slippa gå upp ap-tidigt utan det räcker med tidigt, hinner ju hem i tid ändå! Att sedan vädret är totalt kasst gör det ju även lättare att jobba än om solen gassat från klarblå himmel. Jag tror att de tre bingmans har haft en bra första ledig dag. Lek med Ida med familj vid skogslekplatsen, den urtorkade bäcken var strömmande och påfylld med vatten. Att sedan fotbolls VM upptar större delen av kvällarna gör mig inte så mycket, men nog ska det bli skönt när det tar slut :o)
 
De försvunna bilderna från skolavslutningen är återfunna! Hade lyckats sparat dem i en mapp som vanligt, men den mappen låg på kameraminnet. Här kommer några bilder från sommarens avslutningar.
 
Rockshow på dagis! Olles grupp uppträdde med Gagnam style. Underhållande till tusen!
Rosa-tjejen och blå-killen på skolans Vernisage. Årets konstverk visades upp. här tejpteckningar.
 
Och så skolavslutningen som var en så fin dag!
Rasmus påväg upp på scenen med en ros
Delar av Rasmus klass påväg till klassrummet.
Dessa två söta klasskompisar kommer vi sakna massor till hösten när vi byter skola till hösten.
Tre goa fröknar och tre goa skolavslutningsbarn!
Hade gott! / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0