Lite krassliga.. (23:e jan)

...är vi föräldrar. Men det är ju tur att det är vi och inte barnen :o) Särskilt som det närmar sig kalasdags för Rasmus. Den här gången tillsammans med klasskompisen Ida som nyss fyllt. Det har planerats, bjudits in, skrattats och hittills tycker nog de två kalasbarnen att det är rätt skoj att ha kalas ihop. Hoppas bara det fortsätter så under/efter själva kalaset också!
Olle har äntligen fått ärva nya "riktiga" skidor av Rasmus. Vi tog premiärturen i söndags och det blev helt fantastiskt med vurpor. Det var svårt och jag blev nästa full i skratt hur det kunde vurpas så mycket! Iaf gav han inte upp utan kämpade på en stund. Smet iväg på en fin runda med Rasmus medan Olle och Daniel fick traggla ihop. Tror inte att Olle och Daniel hade det så mysigt i skidspåret som jag och Rasmus hade.o) Vi trampade upp ett spår runt trädgården när vi kom hem så det har åkts några gånger nu i veckan. Inget nämnvärt vackert spår, men fullt godkänt! Och tänk vad de lär sig fort! Nu går det betydligt bättre för Olle! Kommer själv ihåg när mina föräldrar gjorde spår i trädgården. Det var goda tider som sitter fast iaf i mitt minne.
Nu går det spår kors och tvärs genom trädgården. Härligt med vinter trots krassliga föräldrar och ett ömt knä.
Igår var vi till tandis med Olle. Vi kollade upp en islagen och avslagen (sedan länge) tand. Duktig var han och valde ännu en groda till sin grodsamling. Tanden såg ok ut, men vi ska tillbaka i vår igen och titta så det ser likadant ut då också förhoppningsvis. Den ska ju i sinom tid bli lös och ramla ut.
 
Nu blir det läggdags för mig så hälsan kommer tillbaks. // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0