Sura skor och bandy (12e: feb)

Onsdag igen och halvdag. Vi pysslar, äter lyxmellis, tvättar vinterskor/kläder som luktar sur gammal potta. Svettiga, fuktiga skor som kan få en att svimma av! Fy, men inte lätt att få det lukta fräscht. Vi kollar in rinken, men den ser inte pigg ut.. Vintern är inte den snällaste just nu.

Onsdagar betyder bandy. FIN lyx-is! Vi brukar åka iväg hela familjen, en vuxen med skridskor tillsammans med Olle. Idag var det min tur att stå och småprata vid sidan av planen. Frysa sådär lagom. Tänker på mina föräldrar som har stått vid skidspåret och säkert frusit en del. Men det var nog skoj för dem kan jag tänka. Kanske inte alltid, men tillhöra en gemenskap i klubben och se sina barn kämpa. Dra iväg på elljustävling vid gamla skolan i garphyttan mitt i veckan. Tillhöra en klubb. Saknar garphyttans if nu när vi har börjat vara med på aktiviteter. Ha en klubb som man känner för, engagera sig i, tillhöra, känna igen. Känner ingen samhörighet med någon klubb här i stan. Det kanske kommer... Än så länge trivs jag rätt bra att stå och småfrysa vid bandyplanen...

Vi äter mc Donalds framför OS-hockey och barnen är lättvaggade men glada. En onsdag går så fort... Men det är en sådan bra dag! //Bodil 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0