Tredje advent (14:e dec)

Nu har vi fått hem vår man i huset och det känns bra att vara fulltaliga igen! I helgen har det tagits riktigt lugnt, så lugnt det går att tas med två grabbar i huset. Men de har varit toppenduktiga och låtit mig vilat litegranna då och då. För pigg är jag inte än. Igår började vi dagen tidigt på Lugnet i Falun. Tre matcher hade Rasmus så tack och lov var vi klar redan till lunch. Förlust i alla tre matcherna, men ändå var det jämna matcher som de förlorade med udda målet i alla tre matcher. Är ju ingen person som har hållit på med lagsporter så mycket, men att gå runt i sporthaller är nog inte min grej. Visst är det kul att se när någon av barnen spelar och idrottar, men inomhus är inte min grej... Fotboll är ju även det en lagsport, men så mycket roligare ändå att titta på när man får vara ute!
 
Sedan tog vi det lugna gatan hemma, tittade på världcupen, tittade på film och spelade TV spel. En alldeles utmärkt lördagseftermiddag i min smak.
 
Rasmus var målis den sista matchen.
Olle tyckte att det var 2 matcher för mycket... men med lite ritning och fika så blev det ändå en ok förmiddag för lillebror.
Idag en lika lugn dag som gårdagens eftermiddag tills på kvällskvisten då det äntligen var dags för Bandyskolan. Båda har längtat, men iochmed att vi går på simskola så har de fått lugnat sig med denna aktivitet tills simskolan är klar. Just idag var bandyskolan flyttad till en söndag så vi gjorde debut idag. Rasmus kände sig snabb på skrillorna, medan Olle vurpade ofantligt mycket. Men ingen vurpa gick illa så bara glada miner som tur är. Upp igen!
 
Nu hoppas vi på mer ork till nästa vecka så att vi kan bli redo för julen och lovet! Vi ska börja veckan med allergidoktorn för Rasmus. / Bodil
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0