segmånad (21:e dec)

Sista månaden har det varit många sjukdagar och fortfarande segt, men nu så är jag lite piggare, men då är det Olles tur igen. I fredags astma och feber, men idag feberfri igen. Vi får se om det blir vab eller dagis imorgon. Tanken är att vi ska jobba måndag och halva tisdag innan jullovet kommer på riktigt! Vi har klätt granen som för första gången i min historia blev en plastgran. Känns inte riktigt riktigt, men Olle mår nog bäst av en sådan tänker vi. Måste dock erkänna att den blev fin ändå, trots plast och trots alla udda prydnader i granen. Julstämningen höjs verkligen med en gran på plats!!
 
Äntligen minusgrader så nu börjar hockeyrinken ta form. 3 eller 4 spolningar idag och gräset börjar så sakta försvinna, men fy vilken tid det tar! Rasmus har varit på kalas hos en gammal klasskompis från den förra skolan. Danken har spelat hockeybockey. Jag och Olle har tagit det lugna gatan här hemma. Lite pyssel, lite TV, lite vinterstudion och lite städning och putsväck så var även den söndagen slut!

I veckan har vi haft simskolaavslutningar. Rasmus i steg 3 där han har lärt sig simmat ryggsim, lärt sig lite livräddning och simmar lugnt och fint nu. Olle har gått steg 1 och lärt sig lite bättre hur armtagen och bentagen ser ut. Han kom stolt hem med några märken! Som han har längtat. 
 
Ikväll ska jag slå in de sista klapparna så ska vi nog vara redo för julfirande sedan! /Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0