Loppis och första vabben (30:e aug)

6 dagar på dagis/skola tog det innan hosta och feber kom på besök till mig och Rasmus. Ett hösttecken i sig. Kan inte säga att vi är särskilt pigga idag heller men vi hade sedan länge anmält oss att stå och sälja på barnensdags loppis, jag och Rasmus. Dealen var att dela lika på vinsten och så blev det. Något TV spel har vi inte i vår familj och jag skulle gärna vänta ett par år till innan det kommer in i vårt hus, men nu har grabbarna trånat efter det länge. Nu när de slog ihop sina sparpengar tillsammans med dagens lön så räcker det ihop för att köpa ett. Så  nu tar det nog inte många dagar innan ett TV spel även finns i detta hus. Tycker det är ok att faktiskt få spara till något själv. Vi föräldrar är alldeles för "prylgalna" till våra barn.
 
Annars brukar ju jag kunna shoppa en del på loppisar, detta år var det Rasmus tur att få shoppa på egen hand när det blev lite långtråkigt att stå och sälja. Köp i form av en Barca-planch, air fotbotbollsspel, cross-handskar och en tecknad film. Sådana köp som jag själv hade kunnat köpa till honom, som han nu hittade på egen hand! Sedan hittade vi ett par sjyssta slalompjuks också för en hundring.
 
Dagens försäljare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0