Äldst på dagis och 1B (25:e aug)

Nu så har vardagen dragit igång på riktigt och helt plötsligt är det snålt med timmar till annat. Sådant där man har fullt av på semestern. Olle har längtat och längtat efter sitt dagis och äntligen så var han tillbaks tyckte han! Det är så tryggt och trevligt i dagisvärlden tycker även jag!
 
Även Rasmus har tagit ett stort steg upp till ettan. Iochmed att vi har valt att byta skola till skolstarten så var det med extra pirr för framförallt mig tror jag när vi skulle svänga höger istället för vänster mot skolan. jag tror att han har kommit i en fin klass, men första veckan såg han lite ensam ut. Idag sa fritidsfröken att han hade verkat trivts mer så det värmer i hjärtat. Nu hoppas vi att det fortsätter lika bra! Ja, tänk så det är med barn. Det enda man vill är att de ska trivas och må bra!
 
Olles första dagisvecka blev även lite "spännande" när han tappade sin första tand! Han har haft två lösa tänder, inte så jättelösa, men sådär lagomt lösa. På dagis skulle han ta av sig sin luvtröja vid matbordet. Troligtvis hade han tröjan i munnen så när han drog av tröjan så plopp sa det och ena tanden for ur! Olle blev lite spak och hittade inte sin tand.. till slut hittade fröken tanden inuti tröjan! Så nu är det en liten liten glugg i nedre käken.
Med skola och dagis kommer även de där förkylningarna på besök, Olle har precis börjat snorat, vi får se vilket håll det går åt. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0