Utflykter och besök (22:a sep)

Gästrummet går varmt den här veckan. Lena värmde upp gästrummet tidigare i veckan i väntan på ett tidigt morgontåg. igår kom nästa gästrumsbesökare i form av finfina familjen Carlsson/Femermo med familj. Emma som är min kära gamla skidkompis hemifrån Örebro. Vi gjorde utflykt i det fina vädret till skogslekplatsen. Felicia tyckte det var superroligt så hon skulle prompt dit en sväng imorse innan bilen åkte hemåt igen. Barnen pysslade och lekte fint så vi vuxna hann prata och skratta en heldel. För skratta gör man med Emma. När vi var små var vi rätt bestämda att vi skulle bli grannar när vi blev stora, en dröm som jag fortfarande kan hoppas på även fast chansen blir mindre och mindre. Tänk vad roligt att vinka till Emma varje morgon över staketet.
 
På eftermiddagen idag kom andra kompisar förbi och vi tog oss återigen en skogspromenad via skogslekplatsen för att sedan avsluta med en fika i Plättis. Tycker så mycket om vår lilla skog med omgivning, så skönt att promenera om än bara en liten sväng.
 
Snart ska vi hämta den sista nattgästen på tåget. En efterlängtad mamma/mormor kommer och barnvaktar under två planeringsdagar på dagis. En mamma som jag inte har träffat på evigheter. Evigheter för mig är sedan första veckan i juli. jag tror att grabbarna och mormor tycker likadant.
Kvällshäng i soffan strax innan läggdags. It-nöje för nutidens barn. iphone och platta... och så en lillebror som är lite rastlös.
En trevligt social helg har vi haft. och en otroligt slapp eftermiddag/kväll. en riktig superskön helg! / Bodil

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilken härlig bild på grabbarna i trädet!

2013-09-27 @ 18:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0