Silvergrodan (1:a sep)

Har lovat Rasmus ett bad på simhallen länge nu. Idag var det dags att få det löftet infriat. I somras kom Rasmus på simmandet och nu var det tänkt att vi skulle ta den där silvergrodan. Och det gick ju toppen. En stolt Rasmus kom hem med inte bara ett märke utan två. Även silverfisken fick följa med hem. Hela långa bassängen simmade han och överraskade nog sig själv och även mig! Kommer ihåg när jag tog märken... det var dock i sjön Lögardammen och graderna var på tok för få! Men känslan när man fick ett märke var toppen. Tror att Rasmus kände likadant idag.  
Annars har vi lullat på här hemma. Daniel grävde upp busken på baksidan av bara farten. Nu kommer gräsmattan kännas lite större! Tog med mig Olle till Mio en snabb sväng. Jag och många andra snåla/ekonomiska var där och skulle handla upp 600 kr och därmed få 300 kr rabatt. Blev en spalje som får vänta till våren och lite smått och gott! Hade Olle med mig.... han och jag tillsammans i inredningsaffär är inte den rätta kombon kan jag lova er alla. Olle är redan feberfri och pigg, men fortfarande rätt pipig i luftrören. Vi får se om det blir dagis eller en hemmadag imorgon! 
// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0