Fika (11:e sep)

Äntligen har rumpan fått sätta sig i soffan. Idol på TV, trött, har inte riktigt piggnat till sedan helgen då det blev 40 års fest långt in på småtimmarna. Men det var ju skoj.. och det var en fest med kunglig glans, yes Prins Daniel var där. Inte Viktoria dock.. hon fick väl ingen barnvakt säkert...
 
Idag ledig eftermiddag som bestod av sko-köp på kupan till Rasmus och sedan en fika. Det tycker jag om! Inte bara fikat utan att sitta på ett fik tillsammans med mina grabbar. Myrorna i brallan höll sig borta på lillebror så vi hade en go stund. Grabbarna tog som alltid chokladboll och festis medan jag tyckte att jag var värd en stor fet räkmacka! Ja det var jag värd! Just idag.
 
Sedan kom Carina och Emma förbi så vi äntligen hann prata litegranna. Middag tillsammans och sedan dags för skogslek igen.
 
Ja det är bara massa sport i framförallt Rasmus ögon. Det liras innebandy och fotboll i skolan, det ska tittas på Zlatan och landskamper, Finnkampen med poängräkning, orientering och så första "lekmatchen" i söndags med boll-leken. Tjat och längtan efter familjematch i källaren, ja bara massa sport. Svetten droppar, men visst är det bra att barn tycker det är roligt!
Bullisdagen och en lek-match. Svetten flödade och det är inte ofta man fångar båda lagen så här på en bild:o)Som en myggsvärm!
Herr och Fru påväg på fest.. ståendes på vår NYA trädgårdsgång som har varit sommarens projekt. Den förra var trasig, smal och ful som stryk:o).
 
Hade fint // Bodil
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0