Vab-dag (22:a okt)

En vabdag och ett brejk i vardagen. Trodde att jag skulle ta det rätt så lugnt, men Olle har hållt tempot högt. Iaf på pratet... "Mamma, vet du, vet du vad, mamma, mamma, vet du vad" Ja så låter det allt som oftast och ibland blir jag matt i mitt huvud. Det har jag blivit idag, men det är ju ett angenämt problem :o). Vi har gjort torkade äpplen, pusslat, jobbat, hämtat Rasmus, tvättat, tittat tv och storhandlat. Febern har idag varit som bortblåst och imorgon blir det dagis igen. 

På tal om storhandling så är jag en motståndare mot privat label, dvs affärernas egna märken. Idag blev jag riktigt less på Ica... Föredrar att handla på Ica maxi, är Ica kund, självscannar, fin butik etc. MEN vad less jag blir på deras egna märke. De framhäver sitt eget märke på just alla varor och vill man inte ha det märke så får man verkligen leta efter det märket man vill ha. Förstå vad de konkurrerar ut svenska fina märken. För tro nu inte att ICAs märke är svenskproducerat, nej allt som oftast något europeiskt land med billig arbetskraft i någon sunkig fabrik, sedan fraktas det genom hela Europa med lastbil som sprider tunga avgaser över vårt land. Det är så mycket prat om närproducerat när det gäller kött, grönsaker m.m. Börja tänk likadant även när det gäller annan mat eller tillbehör. Jag vet, jag är jävig som jobbar med en svensk produktion, kanske just därför jag stör mig så på ICAs fula sätt... någon krona billigare, men så mycket sämre för vårt land. Jag kom hem med två varor av ICAs märke, det var ris som var producerat i Thailand och det kan jag acceptera, sedan var det bakpulver som var producerat i Lettland. Inte ok tycker jag, men sorgligt nog hittade jag inget annat märke... 

Imorgon ska jag jobba i Stockholm, bland annat lyssna på vad Ica har för kampanjer på gång gällande våra fina svenska märken ex Bliw, Grumme, LdB och många fler. Jag krigar vidare mot private label både privat och på jobbet. 

Nu blev det här ett betydligt längre och mer annorlunda inlägg än vad som brukar skrivas här på familjebloggen, :o). Kram på er// Bodil 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0