runt i vardagshjulet (17:e okt)

Jag tror att vi är i den årstiden då många känner att det går för runt. Den tiden på året när mörkret kommer och vi naturligt blir tröttare... då många har högtryck på jobben... då förkylningar kommer och går.... då alla börjar vara mer inne än ute. Ja så känns det tycker jag. Snart har vi ett brejk från vardagen, semester inbokad till varmare breddgrader. Det känns väldigt skönt just nu att den veckan närmar sig! Peppar peppar har vi haft en riktigt frisk höst. Vi har nog avverkat en 4-5 förkylningar, men just inget värre. Ännu en vecka har snart passerat och imorgon ska jag och grabbarna åka hem till Garp. Längtar hem en sväng, längtar efter mina brorsbarn, längtar efter att få sova i mitt gamla rum.
 
Igår var det favvo-vardagen onsdag. Jag och grabbarna provade en ny lekplats, spelade kort och så avslutade vi med äppelpaj tillsammans med grannarna på gatan. Helt ok vardag i årstiden som går för runt.
 
Älsklingsgrabbar!
Vi fick en sen bröllopspresent för någon vecka sedan. En äppelskalare som skivar och tjärnar ur samtidigt. det är poppis att äta äpplen i familjen nu lovar jag. Värt att införskaffa sig om man inte redan har en vill säga..
 
Avverka fredagen, sedan en trevlig helg! // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0