Fnitter i sängen (30:e okt)

Sitter och lyssnar på två grabbar som ligger och fnittrar i sängarna. Det är så ljuvligt att lyssna på så jag bryr mig inte att säga åt dem att det är hög tid att sova. Igår lät det inte likadant när de skulle lägga sig. Jag och Rasmus körde Fia med knuff. Hur jag än försökte att förlora så fick jag bara sexor... och Rasmus fick bara ettor eller tvåor. När jag till slut hade vunnit fyra gånger på raken så gick Rasmus in i "väggen". Otröstlig över alla förluster mot sin mamma. Det snyftades i sängen.... även Olle snyftade ikapp för att han skulle ha flingor.... ja, kvällar ser olika ut!
 
Det är favoritvardagen onsdag... och jag tror att det rätt ofta blir bloggat då. Beror nog att onsdagar är den dagen av vardagarna som för mig har ett värde. Ett värde att få sluta tidigt och ta det lugnt med mina grabbar. Höra vad de har att säga, äta lyxmellis och göra något kul. Idag fick vi kaffesällis av Maxéns för en stund. Sedan fick vi upp en del kärror löv... nästan klart nu.... bara lönn-täcket längst nere i trädgården kvar. Om det ligger till våren så bryr jag mig inte heller så mycket.. Vad är väl lite löv?
 
En ny lampa från Ikea fick jag också inhandlat. Tänk vad lyxigt med Ikea i stan! Som så vanligt en bra onsdag har passerat. Fnittret från grabbarnas sovrum har tystnat av sig själv under tiden jag skrivit. Nu sussas det skönt!
 
Nedan kommer två nostalgi-kort. Från hösten 2010... tänk vilka små godingar! Åren går...
 
// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0