Skridskor och lussebak (24:e nov)

Några dags ledighet gör gott. Vinterstudion i bakgrunden är inte heller det fel. Jag är sugen på vinter nu. Idag åkte vi till Tunet för att få en "försmak" av vintern och skridsko-åkning. En viss Rasmus längtar efter rinken i kvarteret. Jag har köpt nya loppis-skridskor till Rasmus till i år. Han såg fram emot att använda dem idag. Daniel tyckte att de behövde slipas först, men asch vad spelar det för roll, det går nog att åka sa jag... Stackars Rasmus såg ut som Bambi på hal is, skridskorna bara halkade för honom. Han såg lätt bekymrad ut och tänkte nog " kan jag inte åka skridskor längre..??". Som tur var hade jag med de små skridskorna som jag tänkte Olle skulle ha. Olle i sin tur ville ha sina små från förra vintern. Rasmus klämde i sina långa fötter i de för små skridskorna och sedan blev det full fart på isen! Olle halkade runt, vurpade, kämpade vidare, det gick bra för honom. Att sedan tårna blev kalla i de små skridskorna förstod vi, men sammanfattningsvis var det en lyckad premiär!
 
 
Igår blev det lussebak med vinterstudion i bakgrunden med Bruksvallsloppet. Olle hade rätt mycket tålamod till att baka lussebullar. Det blev flygplansinspirerande bullar för honom.
 
Snart kommer min mamma och pappa på besök. Det var länge sedan och det ska bli så skönt med lite hjälp med lämning och hämtning. Det behövs just nu. Adventsstjärnorna är på väg upp. Härligt att julmånaden börjar snart!
 
/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0