Sköna söndag (3:e okt)

Vi har inte gjort några "nytto-sysslor" den här helgen direkt.  En soft helg helt enkelt :o)
 
Vi har sportat litegranna, Rullskidor för mig, backintervaller i plättis OCH hockeybockey premiär för Danken (vinst med 10-2) innebandyträning för Rasmus och Olle tränar varje dag på än det ena och än det andra hysset. Innebandyträningen var lyckad. Rasmus egna ord var ungefär "det här var min bästa innebandyträning, så här bra har jag aldrig varit". Roligt att titta när de alla springer runt med sina klubbor.
 
Efter lunchen hade vi syskonen Männikkös här en stund. Under glass-mellis så blev Rasmus lösa tand ruggigt lös så det blev ett evigt vickande mellan glasstuggorna påhejandes av klasskompisen. Tand nummer 6 drogs ut med jubel. Nu ser han rolig ut, i överkäken är det glugg, stortand, glugg, liten tand :o) Kan inte låta bli att lé när jag ser honom.
 
Vi tramsar och rimmar på hus, mus, ljus, rus, grus, snus och så kom stus. Vad är stus frågar jag. Det är ett nonsens-ord säger Rasmus. Jaha, vad är ett nonsens-ord frågar jag. "Det är ett ord som inte betyder något mamma" lär Rasmus mig...
 
Inga bilder hinns idag för nu börjar det bästa TV-programmet, Bron. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0