Bakeftermiddag (30:e nov)

En ensamkväll i soffan medans D är ute på något 40 års grattis till en kompis. Jag och grabbarna har bakat. Bakat mycket för att vara oss! Jag är ingen expert, men jag tror jag är optimist... För varje gång jag ska baka så är det som bortblåst att jag rätt ofta misslyckas med det jag bakar. Sedan när jag är klar så blir jag liksom påmind att jag inte är så bra på det där. Det är först då jag kommer på att det blev misslyckat igen....MEN vi hade då en bra bakstund jag och grabbarna! Vi började med pepparkakor, köpt deg såklart, grabbarna degade på, Olles deg med massor med mjöl i smulade till slut sönder, annars såg allt bra ut, men när smakprovet skulle göras så visade det sig att de var mjuka.. det blev nog för liten stund i ugnen tror jag. Vi kletade kristyr och nonstop och grabbarna tyckte det vår toppen-kul. Vet dock inte vem jag ska lura i dessa mjuka små osymetriska pepparkakor.
 
Vi gick vidare med en chokladhistoria med bl.a. mini-mashmallows i. Här vet jag inte riktigt vad som hände, men jag tror att machmallowsen smälte så det blev en konstig kletröra.... MEN goda :o)
 
Jag gav mig inte här utan spände bågen till att göra en tårta utan ägg som är dömt att misslyckas med. Hur den smakar får vi se imorgon, men den blev inte bränd iaf .o) inte heller riktigt lika platt som det brukar bli när jag bakar utan ägg.
 
Ja, vår bakeftermiddag var lång men grabbarna hade glada miner och var med hela tiden och hjälpte (och lite stjälpte). Det i sig måste vara något rekord för grabbarna. Imorgon har vi födelsedagsbarn i huset. Då ska vi bjuda på mjuka osymetriska pepparkakor, goda konstiga choklad-klet-kakor och troligtvis en halvt misslyckad tårta. Att jag ska imponera på födelsedagsbarnet är nog ingen risk, men det var inte heller mina bakegenskaper han föll för en gång i tiden:o)
Dagens bästa bakare i familjen Bingman!
 
// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0