Slitna knän (8:e maj)

Vad är det för kvalité på barnkläder egentligen? Usel på byxor är min känsla. Visst leker mina grabbar rätt "villt" så att byxor slits, men vissa byxor håller just ingenting. De leker ju inte extremt på knäna så vår familj är nog ingen extrem knä-slitar-familj. Om man nu inte ska köpa 4 byxor i månaden så blir det ju lappar på knäna. Vi ärvde ett par byxor av tremänningarna. Det var ett par Bamsejeans från Lindex (tror jag). De jeansen hade två grabbar haft innan mina två grabbar ärvde dem. Vi har använt dem mycket, men det är först nu hålen har kommit på knäna när Olle har använt dem. Det kallar jag kvalité!! Otroligt svårt att hitta slitstarka byxor nu i affärerna.
 
När Rasmus sliter hål på byxorna så säger han "vi ger byxorna till mormor så att hon kan laga". Ja, det är så jag brukar göra. Nu har jag iaf lagat några själva några gånger. Daniel tycker att våra grabbar ser lite "lappade" ut på knäna och förra veckan gav han sig självmant ut på shopping till grabbarna. Han skulle leta bra jeans... efter att fått åkt och bytt en vända blev den nya outfiten på grabbarna som nedan.Även nya randiga tröjor a la Danken.
 
(ja, vi har beställt klipptid om ni undrar... )
Nu ser vi fram emot en långhelg på hemmaplan. Just inga större planer inplanerat.
// Bodil
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0