Hemlängtan, kalas och spring i benen! (5:e maj)

Vilken varm och härlig dag! För precis 1 år sedan vaknade vi till snö på marken, för precis 1 år sedan blev vi herr och fru! Tänk vilken fantastiskt rolig dag det var! så roligt att tänka tillbaka på! Vi har firat med en riktigt trevlig familjedag :o)
 
I fredags hade jag hemlängtan till Garphyttan. Speciellt mina syskonbarn som det var länge sedan vi träffade. Vi åkte hemåt efter jobbet i fredags för ett dygns lek med Albert och Knut och de andra släktingarna. Storkameran blev kvar i Garp och därmed inga bilder från den trippen.
 
Idag har det varit en fin dag, den finaste i år. Bara roliga saker på schemat. Vi gjorde utflykt till Mellsta där det var Spring i benen, miniknat. En runda i skogen på ca 500 m. Båda grabbarna sprang så fort benen bar dem! Och det viktiga, båda tyckte det var skoj!
 
vi fortsatte en trevlig söndag med 3 års kalas hos Ebba. Sol och altanhäng för föräldrar och fin lek hos barnen. Rätt trötta barn när vi kom hem, men efter middagen ville de återigen ut. Grabbarna avslutade dagen med en timmes fotbollsmatch med grannbarnen. Jag och Daniel hann kratta ihop de lövhögar som legat kvar sedan i höstas under äppelträden. skönt att även det blev gjort! En sådan fantatisk skön kväll så man fick tvinga in hela familjen för att göra sig redo för dagis imorgon.
 
Rasmus har tappat tand nr 3. Den har varit ruggigt lös hur länge som helst. Kom på inatt att jag glömt att lägga guldpengen i glaset, så jag var uppe mitt i natten och fixade det! Tur för imorse vaknade jag av att Rasmus kom in och visade guldtian för oss...
 
Olle har börjat snörvla rejält med pollen. Svårt att veta om han ska bli förkyld eller om det "bara" är pollen. Vi får se.
Redo för start!
Hela knattegänget!
Nedan: Olle blev aningens ofokuserad när han fick se att jag stod med kameran ute i skogen och drog till en vurpa som fångades på bild. Upp igen och kutade vidare mot mål!
Kalasbarn redo för skattjakt!
 
Nu ska jag och Daniel ha 1 års mys. Sedan är det dags att packa väskan för ett par dygn i småland för min del!
 
Ha de så bra ni alla / Bodil
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0