Vårtecken (24:e mars)

Äntligen är takdroppet tillbaka. Det är dags nu för vårfina dagar. Att få hacka på isen så att plattorna kommer fram är ett vårtecken i sig. Små tulpanblad börjar leta sig upp vid husväggen. Så gott att känna att solen värmer, att graderna stiger. Vi njuter dock av det sista av vintern. Rasmus ville ha hockeymatch idag igen. Dagiskompisen Isak ville gärna spela idag igen så det blev återigen några timmar vid rinken, Olle springer fortfarande med skorna på isen, nej tack till skridskor där. Själv så grillade jag några korvar och njöt mest i solen. När vi gick hem var isen rätt varm... kanske sista skridskoturen på kvartersrinken för den här vintern.
 
Bidde mer vårtecken på eftermiddagen då Rasmus fick leta fram sommarkläder då han var bjuden på sommarkalas hos Maja. Passande en dag som denna. Rasmus skulle för första gången vara själv på kalas. Han har ju varit tvärnej på den punkten tidigare. Var med en stund, men sedan åkte jag hemmåt och enligt rasmus hade det gått bra. Jag blir så glad att han klarade av det, att han har kommit över "spärren" nu.
 
Ett annat vårtecken som hände för någon vecka sedan var i gammelbilen som jag pendlar med till jobbet. Radion tycker inte om blött och vinter så den har inte fungerat sedan i höstas. Huxflux förra veckan börjar den spela igen. Snacka om vårtecken :o)
 
Från en fin vinterdag för några veckor sedan.
 
Nu ska jag mysa en stund med mannen som har kommit hem från en Åre-helg.  Åh tänk vad skönt att bara ha en 4 dagars vecka och sedan påskhelg!
// Bodil
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0