En riktig firarvecka (8:e juni)

En lugn lördag kväll för oss vuxna. De små leker och leker på kvällskvisten... springer och springer... svetten rinner... ett plåster då och då för att sedan fortsätta leka igen. Fast det är väl sommar det!
 
Vi har firat hela veckan känns det som, en grymt hektisk vecka, men den har gått bra ändå... vi började i söndags med födelsedagsfirande hos Albert i Garphyttan. På tisdag var det dags att fira med sommarkväll på dagis. Alltid så roligt att se sina barn uppträda. Jag tror att det var första gången som Olle var frisk/aktiv på en sommarfest så det var roligt att se honom. Han valde sina sånger när han klämde i med den starkaste rösten av dem alla. Rasmus var Sean Banan tillsammans med 5 andra grabbar. Jättebra uppträdanden av alla barnen på dagis!
 
På onsdag firade vi vidare med simskoleavslutning. Och ja, jag tror att Rasmus har fattat galoppen med simningen. 5-6 meter tar han sig fram. Härligt med en sommar framför oss så vi får öva lite mera! Vi firade med att bada hela familjen och så "god" flottig middag på Maserhallen efter det.
 
På torsdagen var det dags för nästa firande i Örebrotrakten igen... min morbror fyllde 70 år och det måste ju bara firas. Hela tjocka släkten (och många fler) samlade i morbrors trädgård. En trädgård som när jag var liten tillhörde min mormor och morfar. Där har jag, min bror och kusinerna lekt mycket! Nu var det dags för våra barn att få leka i den stora trädgården. Så roligt att träffa kusinerna mina vilket blir alldeles för sällan.
 
På fredagen var det då jobbets tur med sommarfest. Ja ärligt talat efter denna vecka var jag inte helt sugen på ännu en kväll i firandets tecken, men såklart blev det kul när man väl kommit iväg!
 
Och så var det då idag... Åh vad skönt med en ledig dag hemma! Den första på väldigt länge! Men firat har vi gjort idag också. Den här gången stannade jag dock hemma och släppte iväg de tre andra Bingmans på 5 års kalas hos Noah. Glada barn som kom hem och berättade om rövare i Mellstaskogen. Under tiden grabbarna var på kalaset tog jag mig en löptur i just mellstaskogen, men såg inga rövare som tur var...
Olle och kusinen Knut leker på 70 års kalaset.
 
Ett svettigt gäng tar drickapaus mellan lekarna. Tremänningarna Valter, Lina, Adam och Viktor tillsammans med Rasmus och Olle.
Dagens bevattning.
 
/ Bodil
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0