Tråkigt avslut och förhoppning om gott nytt (1:a jan)

Och så var det slut på 2012. Ett år som har gått fort! Hödjpunkten om jag snabbt tänker tillbaka blir såklart vårt bröllop som alltid kommer att vara minnesvärt! 
Vi firade in det nya året i Stugan i Järvsö tillsammans med familjen Alnö och Dankens brorsa med familj. Gott sällskap och god mat. Den 30:e gjorde vi slalompremiär hela familjen i fina Järvsöbacken. För Rasmus gick det strålande bra där han efter viss tvekan till slut åkte tillsammans med Arvid i barnbacken. De har lekt just hela helgen och kan tänka mig att höjdpunkten för Rasmus och Arvid var att åka på boben bakom Peppes skoter...
Tomtebloss
 
     
Grill-lunch utanför stugan
Tjej-bänken
Rasmus, Svea och Arvid under nyårsmiddagen
Lill-kusinen Emmy stökar till.
 
Och så var det just Olles slalompremiär som också gick toppen, ända tills efter lunchen då han ramlade och fick en vridning och så ont i ett ben. På eftermiddagen bestämde vi oss för att åka till akuten då han inte ville stödja på benet, jag och Olle. Vi fick en riktig Hälsingeutflykt i halkan på ca 16 mil till först Ljusdal för att bara få en bedömning och information om att de inte hade någon röntgen på helger, så det var bara att åka vidare till Hudiksvall där vi fick röntga. Tacka vetja närhet till sjukvård här i Falun/Borlänge!! Oturligt en spiralafraktur på skenbenet så nu har vi en paketerad lill-tok ända upp till ljumsken... En liten Olle som så annars har så mycket gas i kroppen har nu suttit helt still i 2 dagar.. Synd om vår lill-pojk! Jag tror han blev glad nu idag när vi kom hem för humöret återvände litegranna.
Nyårsmiddag i "kungastolen".
 
Tyvärr är det jobb imorgon för min del, men det känns toppen att Daniel är ledig så grabbarna kan fortsätta sitt jullov, om än i lite lugnare tempo!. / Bodil
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0