Sköna söndag (20:e jan)

Vilken skön och bra helg! Helgerna går i rätt lugnt tempo nu för tiden. Ingen brådska, inga längre utflykter. Jag älskar ju allt vad utflykter heter och brukar nog vara den drivande till dem också, men just nu har jag accepterat att vi är en rätt lugn familj, inget bråttom på mornarna, grabbarna softar i soffan framför TV:n. (kanske lite för länge...) Vi tar det rätt lungt just nu. Olles benbrott var ju väldigt tråkigt att det hände, men allt ont har något gott med sig! Alla brottningsmatcher är slut, inga krokben i smyg från Rasmus sida på sin lillebror, Olle och Rasmus leker riktigt bra just nu. Det är ju Olle som speedar upp lekarna, men nu leks det liksom mer lugnt, mer tillsammans, mindre springa-runt-lekar. Olle börjar lära sig pussla bättre och bättre, ritar en hel del, försöker färglägga. Tillochmed fröknarna på dagis påpekar att han leker mer intresserat och stillsamt. Kul tycker mamma-hjärtat!
 
Syskon. Hoppas de alltid tycker om varandra och hänger ihop..
 
På eftermiddagen var grabbarna bjudna på 6 års kalas. Daniel följde med på kalas och jag fick äran att åka till fiket i bröllopsbyn med vännen Carina min. Bara sitta och prata, gott fika, lugn. Fick även med mig en fin överraskning hem, en födelsedagspresent.. ett fint armband av märket SNÖ. Blev så förvånad men glad, vad är väl 35 år... Tack!
 
 
Nästan lika kallt var det på vår bröllopsdag i maj som idag... :o)
 
Bad med brutet ben funkar. Baljan har plockats fram. Benet rakt upp i luften.
 
Nu hoppas vi på ännu en bra vecka, dvs frisk vecka! / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0