Lillebror (8:e jan)

Måste ju berätta om när jag och Olle var på akuten i Hudiksvall med Olles ben. När det var dags att gipsa benet så var Olle och sjuksköterskan inte riktigt överens. Klockan cirka 10 på kvällen och en trött Olle som inte hade mycket tålamod och kraft kvar. Sjuksköterskan var en jättego tjej som trugade, pratade och lirkade med Olle. Han fick glass och då började han lugna sig och svara på tilltal. Olle hade med sig en nalle som han höll i tätt i famnen. Hon frågade om det var hans nalle, "ja" svarade Olle med len röst. är det din bästa nalle frågade sjuksköterskan. "ja, min allra bästa nalle" svarar Olle sött. (jag är förvånad hur bra samtalet går) Hon frågar vad nallen heter. Olle svarar med betydligt starkare och bestämd röst: "Han heter BAJSKORV". Sjuksköterskan börjar skratta och säger "åhhh, det skulle jag också vilja heta.." ... kan inte låte bli att skratta jag också, så trött pojk, men ändå kan han inte sluta att tänka på dessa bajskorvar. Men gud vad jag längtar tills detta bajs-snack försvinner!! Några dagar senare när vi pratar om sjukhusbesöket så säger Olle: "mamma, kommer du ihåg den där sjuksköterskan som också ville heta bajskorv, hon var snäll"...
 
Igår var vi in till Falun och fick omgipsat med ett betydligt smidigare och lättare gips. 4 veckor kvar att ha gips.. Imorgon ska vi hälsa på på dagis så de får se att Olle klarar sig fin fint där. Hoppas jag... Någon som har bra tips på utesko på gipsat ben får gärna höra av sig! Just nu kör vi med en lurvig varm inomhustoffel...
 
Om man ska se det positiva med en gipsad Olle så har han faktiskt ägnat sig till betydligt mer lugn lek. Sitter och bygger, ritar, pusslar, leker... sånt där som han inte brukar ha tid med! Båda grabbarna har även förstått att brottningsmatcher inte är tillåtet. (vilket annars är rätt omtyckt.) Passande nog kom det även två sena julklappar på posten som verkar ha varit på vift. Från Källvikstomten stod det på paketen. Innehöll pysselböcker! 
 
 
Trevlig tisdag. / Bodil

Kommentarer
Postat av: alnö

Hoppas dessa fyra veckor går snabbt och att benet blir bra...

2013-01-09 @ 00:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0