En bra lördag (19:e jan)

I morse blev jag lycklig när jag tittade på klockan. 8:45. Tjoho vad skönt! Tro nu inte att grabbarna har sovit så länge, de sov helt ok länge för att vara dem, typ till halv 7. Däremot så lät de oss vuxna sova vidare till kvart i nio efter att Daniel gett dem lite flingor och mjölk vid TV bordet. Gött! Efter en hel del bök på nätterna med Olles gipsade ben så har han nu sovit som "vanligt" igen sista veckan, så skönt för Olle och även oss föräldrars skull.
 
Dagen har fortsatt fantastiskt bra. Jag fick en skidtur på förmiddagen i finfina spår och så vackert. Det fyller på i energidepån. När jag kom hem så var Rasmus skidsugen så vi provade på spåret som de har dragit i kvarteret. Vi kom fram till att vi ska åka skidor hem från dagis någon dag i veckan. Olle blev dock arg och ledsen när vi stack iväg. Han vill ju också, men det är inte helt lätt med ett gipsat ben. Han gör det så bra måste jag ändå berömma honom. Han knatar på, går i trappor, klagar nästan aldrig, klarar dagis, klarar av att vara ute obehindrat, accepterar stora sockor, plastpåsar och gummistövel på foten, ja det går bra efter förutsättningarna. Iaf längtar JAG tills vi får ta bort det där gipset. Nu har Olle haft det i 3 veckor, inte så långt kvar nu hoppas vi...
 
På eftermiddagen kom familjen Samuelsson på skridskoåkning, bastu och middag. Vilken fart på skridskorna alla hade på rinken! Duktiga barn! Olle "springer" runt med klubban och är med i matchen även han. Trevlig middag där vi vuxna fick sitta och babbla för oss själva. Vilket bra avslut på en så bra lördag!
 
Älskar helger kort och gott. Nu ska jag knoppa. // Bodil

Kommentarer
Postat av: Carina

Visst är det härligt med sådana där dagar. Bra dagar!

Hoppas fortsättningen av helgen blir likadan.
Kram Carina

2013-01-20 @ 07:46:14
URL: http://carina-mittskliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0