Tre grodor och två plåster (22:a feb)

Jaha, det bidde vab idag, men verkligen inte av den anledning som vi trodde igår när vi hörde snoren komma i näsan. Igår tyckte både jag och Daniel att Olle haltade mer än vanligt. Han haltar ju fortfarande, men väldigt lite vanligtvis. Inatt mådde han inte bra, ont i benet och oro i kroppen. Och så imorse så kändes det nästan likadant som samma dag då han bröt benet. Olle hade jätteont, vägrade att sätta ner foten i golvet och att gå var inte på tal om.
 
Det blev ett besök på akuten efter frukost. Summasummarum efter två stick i fingret, undersökning, röntgen så verkar det som Olle har fått en inflammation i höften som har samband med att en förkylning bröt ut på honom igår och även benbrottet i grund och botten antar jag.... Tydligen rätt "vanligt" fast helt nytt för mig. Tänk vad vi får lära oss av de små... Vi åkte hem från akuten några timmar senare med två plåster på fingrarna och tre plastgrodor rikare. En groda för varje stick i fingret och en groda för genomförd röntgen. Tänk vad bra att de har små överraskningslådor till de små, det värmer så i barnens hjärtan tror jag. Många tårar har fallit idag på Olles kinder  av smärta och arghet. Hoppas hoppas han mår bättre imorgon och kan gå snart igen!
 
Vi tar en lugn helg... igen..
 
Bröllopsblomma från i våras.
 
Trevlig fredag! / Bodil
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Har han fått Höftsnuva som det så finurligt kallas? ...stackars liten.
För övrigt så frågade jag vår ortoped om hur länge haltandet kunde sitta i, och svaret var "länge". Hon sa även att det inte var nått konstigt alls.
Så det var ju iaf skönt! Krama grabbarna från oss!

Svar: Hej Moa!Sökte på höftsnuva och det stämde ju bra. Doktorn sa faktiskt "snuva i höften" kommer jag ihåg nu. Iaf så är han då pigg igen tack och lov. Kram tillbaks till er
Familjen Bingman

2013-02-22 @ 20:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0