Skolbesök (21:a feb)

Idag var det dags för Rasmus att göra sitt första besök i skolan, i förskoleklassens lokaler där det var öppet hus. Rasmus är ju lite blyg och skeptisk till sånt som skiljer sig från den trygga vardagen, så jag ville så gärna att han skulle få ett gott första intryck. Blev överraskad hur han efter det "obligatoriska" sitta-fast-vid-mamma efter ett tag på egna ben nyfiket tittade sig runt. Jag tror att det kändes bra i magen på honom att vara där. Och det kan jag lova att jag blev glad för! Nu hoppas vi att det blir bra för honom i höst på skolan.
 
Igår på vår lediga onsdagseftermiddag besökte vi bibblan. Det var hör och häpna första gången jag var där med Olle. Rasmus kände sig "världsvan" då de besöker bibblan med dagis 1 gång i månaden. När vi kom hem sa Olle till mig "Nu har jag varit på bibblan, nu vill jag gå på bio också".  Någon bio har Olle inte varit på, men han verkar tycka att det är dags. Däremot fick jag själv gå på bio med kompisarna och se små citroner gula. En film som gjorde gott för humör och själ. På tal om böcker så har jag börjat lyssna på ljudbok i bilen till och hem från jobbet. Hua, råkade välja en deckare så idag när jag kom till jobbet fick jag skaka av mig morden som hänt i bilen till jobbet. Inte helt lätt att börja koncentrera sig på sina uppgifter. Ändå underhållning att tänka på något helt annat under bilfärden. Just nu ser jag faktiskt fram emot att få åka till jobbet imorgon så att jag får lyssna på min bok :o)
     
Lek, läsning och fika på bibblan
 
Tror att Olle håller på att bli krasslig igen. Tyckte att han lät så täppt i näsan och i luftrören... Kanske inte så konstigt i dessa tider... Fredag imorgon, det tycker vi om. Vi får se imorgon om vi får jobba eller vabba.. 
 
Trevlig torsdagskväll! // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0