Plättishelg (17:e feb)

Äntligen har vi njutit av vinteraktiviteter! Vi har kört 2*plättbacken den här helgen på förmiddagarna. Rasmus har åkt slalom båda dagarna och Olle har åkt bob och lite längdskidor. Igår när vi skulle gå till pulkabacken så sa han med allvar i rösten "mamma, jag ska INTE åka slalom". Nej, det ska vi inte göra mer den här vintern. Olles ben är mycket bättre nu. Muskler har kommit tillbaka och gångstilen är nästan normal. Lätt haltning bara. Däremot uppskattar han verkligen att åka på boben själv. Så glad. Vi uppskattar vår pulkabacke/skidbacke på gatan. Vinterlyx! Rasmus fick sällskap av några grannbarn i backen och åkte själv en bra stund. De hittade även hoppet... blir lätt nervös av hopp....
 
Det blev ingen vurpa efter det här hoppet även fast man skulle kunna tro det..
 
Har njutit jag också av att ha vinterkul ute, även fast jag själv inte har varit så aktiv. Det blir en annan dag. Det har liksom räckt att se att grabbarna har njutit av vintern och fått frisk luft i mina lungor.
  
Roligt att prova laggen
Någon plusgrad så även en snögubbe bidde det i helgen.
Vi har även hunnit med kalas och fika hos kompisar i helgen. Aktiva dagar och lugna, tidiga kvällar hemma i lugnet. Snoren och hostan är nästan borta på oss alla. Nu är det dags för ännu en vecka igen...!
// Bodil
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Skönt att ni är pigga. Jag tog med ett par bacellurer hem på tåget, så jag hostar lite nu istället.

2013-02-18 @ 18:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0