Omplanering (11:e feb)

Det blir ju en del omplanering i vardagen med småbarn. I fredags flexade jag ut någon timme tidigare för att fara med barnen hem till garp. vi skulle fira 6 åring, 35 åring och mina föräldrar som varit gifta i 40 år. Åka skidor, grilla korv ha det gott. Hann förbi Ornäs innan Daniel ringde och sa att det var 39 i feber på Olle. Ingen idé att åka. Nähäpp. Kände mig aningens sur. Lördag - Olle feberfri igen. Jahapp, men inne/hemma dag. Är så vintersugen. Söndag, helt slut och mina egna luftrör som skrovlar. Aningens sur, är så vintersugen, att vara tillsammans hela familjen på skidutflykter. Få lära Olle att åka längdskidor, att se Rasmus skida på. Olles ben skulle palla längdskidor, slalom håller vi oss nog ifrån en stund till :o)  Vi hinner, jag vet, men jag känner mig lite sur.
 
Barnkalas stod på agendan i söndags för Rasmus. Trodde ett tag att det kunde bli omplanering pga Ollles sjukdom, men det gick ju bra! Kan inte säga att jag tycker det är det roligaste som ska anordnas, men vad gör man inte för sina barn. Ett gäng dagisbarn kom och kalasade tillsammans med Rasmus och han var superglad! 40 chokladbollar tog slut på nolltid.
 
 
Mormor kom upp en sväng av längtan till barnbarnen. Tänk vad bra att vara pensionär! Hon får även äran att vabba en dag åt oss när hon ändå är här. Efter 3 feberfria dagar blev det feber igen på Olle. Skulle behöva vårda mig själv också. Supersnorig och skrovlig. Känner mig lite sur, men jag vet, det är bara lite snor och feber, jag hinner, en sjukdom som man blir frisk ifrån.
 
Ta hand om er. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0