Modo och tomten (8:e dec)

2:a advent och en helg full med äventyr har det känts som. I fredags så åt jag ett förträffligt julbord i Bjurs med jobbet. Daniel, kusinen och grabbarna åkte till Leksand för att se på den första hockeymatchen i barnens liv. jag tror det var en spännande upplevelse, för det första Olle berättade på morgonen var att Modo förlorade. Rasmus har fyllt på önskelistan med en Modotröja. Ja, fadern i huset lyckas manipulera de små i familjen till att bli Modo-fan tror jag....
 
På lördagen var det utflyktsdags tillsammans med familjen Mellsta. Vi for till Gesunda och Tomteland. Vi träffade tomten, den riktiga, enligt Olle, vi gav önskelistor, var på troll-teater, åt korvmedbröd, träffade troll och häxan också. En mysig tur som vi alla avrundade med tacos hemma hos oss.
Tomten läser Rasmus önskelista...
Olle letar efter sina nappar och är helt övertygad att några av dessa är hans gamla. Sommaren 2012 skickade han med alla nappar med Svea som skulle till Tomteland och besöka tomten. Han har pratat om det många gånger och nu förstod han vart napparna är! Det var här budbäraren Svea lämnade napparna!
Idag en "lugn" dag hemma. Lite grann-lek för barnen, sprattelgubbs-pyssel, premiärtur på skidorna för mig, innebandyträning för Rasmus och Hockeybockey för Danken. Vinterstudion på i bakgrunden...en helt vanlig söndag! Julen närmar sig och nu är det dags att sätta fart med julklapps-köpandet kommande vecka!
 
Trevlig andra advent! // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0