Helg hos farfar (15:e dec)

En helg med massa stopp hos bingmans-släkten. först ett stopp i Södertälje hos inger och Ingvar där vi fick födelsedagsmiddag. Sedan vidare till Källvik. Det är så konstigt för varje jul växer det skumtomtar och polkastänger utomhus i Källvik. Så är det bara att tillochmed jag tror på det... Skogspromenader förbi härbret där tomten satt för ett par år sedan. Olle kom ihåg det som igår. Tänk att ha så tydliga minnen från när man var två år. Den tomten var nog den riktiga vi träffade då för två år sedan, så riktig att nästan jag trodde på tomten... Vi lekte Ficklampskurragömma ute i Källvik som Är Mörkrets by på vintern. Barnen och låtsas kusinerna var modiga. Jag hade aldrig lekt ficklampskurragömma när jag var liten!! Fy vad läskigt! 

Vi svängde förbi Trosa på hemvägen för kaffestopp hos Daniels kusin Ola. Trevligt men en helg är alldeles för kort när man är på resande fot. Nu sitter vi i bilen och har 25 mil kvar. Olle sussar sött där bak, Rasmus är lite uttråkad. Jag ska nog vila ögonen så är vi nog snart hemma igen!! Jag önskar jag kunde vila ögonen och vakna upp till ett vinterklätt jullov... Verkligheten ett grönt landskap och en sista jobbvecka..

Trevlig tredje advent! / Bodil 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0