God fortsättning (27:e dec)

Det gick i ett veckan innan jul så något bloggande blev det inte. Nu så är vi hemma igen efter en vecka i Norrlands Bollstabruk hos svärmor. En julvistelse som har varit bra trots avsaknaden av snö. R började jullovet med en lättare magsjuka, sedan jag och lagom till julafton var vi alla pigga igen! Ingen snö, men en rink med is fanns det så uteaktiviteten blev skridskor varje dag. Inte våra grabbar emot! Olle lärde sig för varje dag och är nu även han en lirare :o) Vi har firat jul, tomten kom, ätit god julmat, träffat kompisar, tagit det väldigt lugnt, iaf jag som inte var helt frisk hela tiden. Grabbarna har tagit sovmorgon just varje dag till kl 8 så det har blivit lata förmiddagar. Jag hoppas det håller i sig även här på hemmaplan.
 
Det är skönt att komma hem. Handling och upp-packning gick av bara farten medans grabbarna lekte med grannbarnen. Nu ska jag njuta av att vara hemma! Om det sedan kommer ett lass snö och sol så ska jag inte klaga.
Många skridskoåkare på rinken vid skolan.
Jul-gänget.
Rasmus och gammelmormor Ingrid med en av Rasmus julklappar. Det blev en del hockeyspelande dagarna efter jul...
Knäck-kokning med farmor.
/// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0